Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau.

Sistemos derinimas 3.1

Paraudusiom, juodais ratilais išryškintomis akimis Gvidas negalėjo patikėti, tuo, kuo virto jo svajonė Garsė: neatpažįstamai nugrimuota, netinkamoms dalim sulipdyta ir eksponuojanti padoriai merginai griežtai uždraustą pozą, pranašavo visišką kilnaus projekto žlugimą. Žiūrėdamas į Garsės originalias fotografijas, Gvidas pravirko: tiek mažai reikėjo kad ji būtų tapusi „gyva“

Chebra suprato, perlenkusi derinimo lazdą. Nedrįsdama prisipažinti, kad jiems buvo svarbiau patenkinti jų pačių iliuzijas ir skonius o ne Gvido tikslą, vengė kurį laiką pas jį pasirodyti - svarstė kaip sugrąžinti Garsę į „nulinį tašką“.

Gvido žmona, susirūpinusi jo dingimu iš šeimyninio gyvenimo, išlaužus palėpės duris surado apsiverkusį ir Garsę apsikabinusį Gvidą. „Tu dėl šitos?, Juk ji netikra !“

DERINIMAS (tęsinys) – Prasideda kelionė ! Perspėju, kad galite prarasti savo vietą traukinyje jeigu griežtai nesilaikysite „HiEndo“ kompanijos grafiko – ir kada darom, lemia didžiąją dalį derinimo sėkmės.

Derinam. Pirmas žingsnis yra nustatyti (sukurti) sistemos „nulinį tašką“.

Tai yra sistemos pradinis garsas, kurį lyginsime su sistemingai išgautais naujais garsais. Nulinio taško nustatymo tikslas yra teisingai paruošti sistemą maksimaliam pokyčių jautrumui pagal „HiEndo“ patikrintą ilgalaikę metodiką.

Sistemos šeimininkui pritariant, vis nauji nuliniai taškai (garso pagerėjimai) bus nustatinėjami derinimo eigoje tol, kol pasieksim veikiančios sistemos laiptų viršų ir teks pereiti į aukštesnį komponentų lygį.

Pradinis nulinis taškas susideda iš keturių kategorijų: fizinė, elektrinė, virtualinė ir akustinė.

Fizinis nulinis taškas – Pašalinam (jeigu įtaisėm) visas komponentų neoriginalias kojytes ir tikrinam atramos taškų kietumą ir tvirtumą: visos originalios kojytės turi kietai atsiremti ant pagrindo. Stovų, stalų paviršiai turi būti standūs, nepalenkiami. Testuojam pakišdami po kojom popieriaus juosteles - jas traukdami laukan jusime kokia koja mažiau liečia stalo paviršių. Judindami kolonėles ir komponentus jusime „minkštumus“, kuriuos negailestingai pašalinsime.

Atkreipkime dėmesį į grindų kietumą, tvirtumą ir į prie sienų pritvirtintų komponentų lentynas. Mūrines sienos tipiškai vibruoja nuo vėjo ar automobilių 4 Hz - 10 Hz dažniais, kurie gali teršti visų komponentų garsą, ypač „vinilo“ aparatūros veiklą.

- Tikrinsim komponentų korpuso, kojų, stovų ir stalų varžtų suveržimo darnumą – garsiakalbių tvirtinimo varžtai reikalauja periodinio dėmesio (nepersukite).

- Tikrinsim garsiakalbių apsauginių skydų laisvumą. Verčiau juos visai pašalinti nes jie gali veikti tam tikrų dažnių išsivystymą.

- Tikrinam komponentų niveliavimą. Daug dėmesio skirkite kolonėlių ir grotuvų, patefonų padėčiai.

Elektrinis nulinis taškas – Pašalinam visus elektrinius priedus: filtrus, lygintuvus, „equalizerius“ ir kitus.

- Tikrinam visų, įskaitant rozečių, jungčių švarumą (valom), darnumą (veržiam).

- Tikrinam kabelių „kryptingumą“ (jeigu pažymėta ant apvalkalo). Neteisingai sujungtą kabelį teks „burn in“ iš naujo.

– Tikrinam kanalų fazę.

- Tikrinam elektros tinklo rozečių fazę ir pažymim (lipnia juosta ar lako taškiuku ant rozetės). Lengviau kontroliuoti derinimą, jeigu jos yra sujungtos vienodai.

- Sujungiam komponentus su tinklu taip, kaip buvo prieš derinimo pradžią. Pažymim kištukų pozicijas rozetėje ant kištuko matomos vietos (lipnia juosta ar lako taškiuku).

- Išdėstom signalo kabelius taip, kad jie negulėtų lygiagrečiai maitinimo kabelių ar būtų arčiau nei 10 cm vienas nuo kito. Jeigu jų kelias susikerta, tai tebūnie 90 laipsnių kampu kitaip jų elektro - magnetiniai laukai veiks signalą. Kabeliai neturėtų gulėti ant komponentų korpuso arba remtis į vibruojančią sieną, baldą ar grindis.

Neleiskite, kad kabeliai būtų tiesiogiai veikiami šildymo-šaldymo šaltinių.

- Tikrinam tinklo voltažą kelis kartus per dieną ir užsirašom svyravimus ir laiką. Jeigu svyruoja daugiau nei 5% nuo nominalo, gali neigiamai veikti signalą.

- Bandykim visom įmanomoms jėgom atsispirti „HiEndo fermos galvijų sindromo“ poveikiui: kuo brangesni kabeliai, tuo daugiau juos reikia mindyti kojomis.

Virtualinis nulinis taškas - Tai yra gerai pažįstamas įrašas, kurį naudosime derinimui, rezultatų vertinimui ir sistemos negalavimų diagnozei.

Įrašo pasirinkimas yra lemiamas kriterijus sistemos „HiEndiškumo“ ieškojime, kitaip paklysime specialiųjų efektų spąstuose.

Teisingai parinktą nulinio taško įrašą niekuomet nekeisime derinimo ir diagnostikos metu. Jo neutralumas padės klausytojui išsikapstyti iš muzikinių emocijų nepastovumo. Deja, tokį įrašą neįmanoma patikimai išsirinkti su savo nesuderinta sistema – turime pasikliauti kitais „audiofilais“ turinčių suderintų, jautrių ir neutralių sistemų patirtį. Aš rekomenduoju „stabilų“ Stereophile Test CD 2, kaip tokį įrašą.

Muzikiniai nuliniai taškai yra skonio reikalas, bet juos turėtume išsirinkti po to, kai sistema maksimaliai patenkins CD 2 – siekiame išlaikyti „AR TU GYVAS“ autentiškumo jausmą ir sąvoką (ne fiksuotą garsą), prieš ieškant mėgstamo muzikalumo ar vertinant jį skirtingose sistemose.

Šiais (nešiotinais) mano mėgiamiausiais įrašais galiu (kartais tik dalinai) demonstruoti mano ir kitų sistemų „HiEndiškumą“ ir tik mano muzikalumo supratimą ir prioritetus:

Rutter Requiem, R.R; Schubert for Two, D.G; Tous Le Matin De Monde, Valois; Baroque Adagios, Decca; Also Spracht Zaratustra-Einheldenleben, Living Stereo, SACD; Renee Fleming, The Schubert Album, London; Lainerhofo kvintetas, Pažvelk Kokia Ramybė, Pan sound; Stephane Grappelli, Satin Doll, Vanguard; ir Flamingo, Dreyfus; Herb Pomeroy, Live at Sandy‘s, Red Rose Music, SACD; Maria Ana Bobone, Senhora Da Lapa, M-A; Marta Gomez, Cantos De Agua Dulce, Chesky, SACD; Patricia Barber, Cafe Blue, Premonition; Cleo Lane, Live at Carnegie Hall, RCA; Jennifer Warnes, Famous Blue Raincoat, Cypress; Tanita Tikeram, Ancient Hart, Reprise; Holly Cole, Temptation, Metro Blue; Until The End Of The World, WB; Doug Mcleod, Come To Find, AudioQuest Music; Harry Belafonte, At Carnegie Hall, RCA, SACD; Don Mclean, American Pie, Capitol; Dire Straits, Love over Gold, Vertigo; Billy Idol, The Essential Billy Idol, Chrysalis; ZZ Top, The Best Of ZZ Top, WB ir daugybe kitų.

Iš tiesų, visi įrašai yra įdomūs, nes visada su jais galime kažką pademonstruoti (jeigu nuovokiai klausomės): vieni rodo „grubų“ organiškumą (nesupainioti su nešvarumu), tiesmuką žmogiškumą, pompastinę energiją, kiti - delikatumą, grožį, meną. Neutralaus garso sistemos visą tą perduoda, jeigu yra įraše.

Įrašų garso esminis pažinimas yra žavingas užsiėmimas - galėtu būti atskiro straipsnio intriguojanti tema.

Akustinis nulinis taškas – Tai yra pradinis kambario poveikio nustatymas.

- Darom kambario matmenų eskizą su durim, langais, baldais, užuolaidom.

- Pažymim kolonėlių ir kitų komponentų originalias stovėjimo vietas.

- Skiriam dėmesio neįprastom kambario plokštumom, tuštumom ypač kolonėlių ir klausytojo kėdės vietai. Jeigu kolonėlės yra arčiau negu 1 m nuo sienų (ypač nuo priekinės), gali tekti jas laikinai perstatyti pirmo elektros padavimo eksperimento eigoje. Žodžiu, pažymim viską kas gali atspindėti arba sugerti garsą. Pvz.: aukščiau klausytojo ausų kėdės atlošas gali atspindėti garso bangą atgal į ausis ir neigiamai veikti garso struktūrą; kavos staliukas tarp klausytojo ir kolonėlių irgi gali netinkamai paveikti garso vientisumą.

- Įgyjam kambario skambesio pradinę nuomonę vaikščiodami ir garsiai kalbėdami ar dainuodami, taip pat plodami rankomis (ypač kolonėlių ir klausytojo vietose) – ieškom bendros reverberacijos, sausumos, dažnių juostų stokos arba „stovinčių bangų“ išsišokimų pagal kuriuos geriau suprasime vėlesnių eksperimentų rezultatus.

Jeigu kruopščiai atlikom visus sistemos paruošimo minimalius darbukus, tai galime konstatuoti, kad pradinis „nulinis taškas“ padėtas.

O kaip jisai skamba?

Metas „užkurti“ sistemą, palaisvinti „protingas“ ausis ir „auksinį protą“ (bet tik vieną taurę, kol šildom) ir įdėti CD- 2 į grotuvą.

Iki geresnio garso. Algirdas.

B.A: Nemokėdamas klausyti klausytojas sprendžia savu skoniu apie garso „gerumą“ taip, kaip skaitytojas nemokėdamas skaityti, sprendžia apie knygos turiningumą pagal viršelio grožį. :)


« Atgal